Tuesday, September 14, 2010

rahsie terbuke sendiri..

rase tertarik untuk menulis..sekian lame aku xmenulis..buat tatapan dan peringatan untuk diri sendiri..

ketahuilah zakiah..kekadang rahsiamu sendiri akan terbongkar dek kerana perbuatan dirimu sendiri..how?

yee...setiap orang pasti ade rahsianya tersendiri..amat mustahil orang tiada rahsia..mereka dan kita akan cube untuk merahsiakannya dengan tidak memberitahu sesiapa..kadang2 ade certain rahsia yang akan di'share'kan dengan beberapa individu yang dipercayai..tetapi ade rahsia yang hanya di'share'kan dengan diri sendiri sahaje..

sometime..sedar atau tidak zakiah..kamu akan membongkarkan rahsie anda secara tidak sengaja..bagaimana??dari tadi lagi dok cakap..cam mane??yela..ini adalah menurut kajian diri sendiri terhadap diri sendiri:

1) dengan sendirinye memberitahu orang laen..."mane bleh bagi tahu..secret k".melalui ini orang akan cube utk mengorek dan terus mengorek

2) anda zakiah sedang berahsie mengenai sesuatu dengan si A...dihadapan si B, anda membuat isyarat dengan si A yang boleh membuatkan si B tertanye2...ok..contohnye.." A, camne nak buat nie?nanti kite bincang eh"..bercakap di hadapan si B...ataupun..membuat isyarat tangan atau mata di hadapan si B.

3) anda menulisnya di facebook atau blog...contoh seterusnya: "hari ini aku gembira".....menimbulkan tanda tanye tak??orang akan terus tertanye...

kenapa tulis pasal nie zakiah?suke hati aku lah..mugkin personal notification kot..sebab kadang2 mende nie aku terperasan berlaku disekeliling dan terutamanya kadang2 aku pon buat..

koreksi diri...selamat beramal....

No comments: